İnstagram Reklamları

Dijital Ortamlarda Kaybolmayın, Bulunabilir Olun!

Instagram Reklamları Yönetimi ve Danışmanlığı

Instagram ve Instagram’ın en güçlü tarafı olan Instagram reklamları, görsel ve işitsel zenginliğin günümüz trendiyle en iyi şekilde harmanlandığı sosyal medya ve reklam platformudur diyebiliriz.

Hâl böyle olunca bu platformu ticari sebeplerle reklam vermek için kullanmak isteyenlerin de sayısı oldukça fazla olmakta, sunduğumuz Instagram sponsorlu reklamlarının detaylarını aşağıda öğrenebilirsiniz.

Instagram reklamları ile anında yayına geçin, rakiplerinize yapay zeka hizmetleri ile fark yaratın, profesyonel bir reklam ajansı ile çalışmanın farkına varın!
Instagram Reklamları Nedir?

Instagram Reklamları Nedir?


Instagram, Facebook, Inc.’in sahip olduğu bir fotoğraf ve video paylaşımı yapılabilen çevirimiçi bir sosyal ağ platformudur, tamamen mobil tabanlı sosyal ağların başında gelir.

Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından geliştirilmiştir, şimdi Facebook Inc. çatısı altında olan Instagram dünyanın en popüler sosyal medya aglarının başında gelmektedir. Instagram reklamları ya da reklamcılığı, daha geniş ve daha hedefli bir kitleye ulaşmak için Instagram platformunda sponsorlu reklam yayınlamanın bir yöntemidir.

Her gün aktif en az 800 milyon üyesi bulunan Instagram, Facebook reklamlarıyla birlikte görsel reklamlarınızı potansiyel müşterilerinize ulaştırabileceğiniz en iyi platformlardan biridir.

Facebook reklamlarıyla birlikte veya sadece Instagram üzerinde reklam gösterimi yapılabilir.

Instagram Reklamlarının Avantajları

Instagram Reklamlarının Avantajları


Instagram reklamlarının Facebook reklamlarıyla birlikte kullanılabilir, Facebook Inc. çatısı altında olduğundan reklam özellikleri benzerlik göstermektedir.

  • 800 Milyon Aktif Kullanıcı
    Instagram üzerinde günlük 800 milyondan fazla aktif kullanıcı vardır, ülkemizde de aşırı popüler olan Instagram üzerinde reklam gösteriminin maliyeti düşük olmasına rağmen kullanıcı etkileşimi ve ulaşım oldukça yüksektir.
  • Görsel İletişim Kanalı
    Instagram üzerinde görsel tabanlı reklamlar ile potansiyel müşterilere ve hayran kitlenize mesajınızı anlatabilirsiniz, mobil tabanlı olduğundan videoların ve görsellerin etkileşim oranı çok yüksektir.
    Yeni nesil dijital reklamcılık anlayışına çok uygundur.
  • Yüksek Etkileşim Oranı
    Son Instagram reklam politikalarından sonra Instagram üzerinde reklam gösteriminin fiyatları ucuzlarken dönüşüm oranı daha da arttı, bu düşük CPC avantajını kullanarak büyük bir hedef kitleye daha düşük bir bütçe ile ulaşabilirsiniz.
    Zaten çok fazla etkileşim alan Instagram reklamları artık çok daha güçlü hale geldi, bu avantajı kullanarak Instagram reklamları ile satış yapabilir, ürünlerinizin veya firmanızın tanıtımını yapabilir, marka bilinirliği ve potansiyel müşteriler tarafından bulunabilirliğinizi 10 kata kadar arttırabilirsiniz.
  • Reklam Yerleşimi
    Instagram reklam yerleşimleri ve gerekli optimizasyonlar ile reklamın türünü seçerek amaçladığınız dönüşümü elde edebilirken, reklam yerleşimi ile reklamlarınızın sadece instagram hikayelerinde ya da instagram akışında görünmesini sağlayabilirsiniz.
    Instagram az sayıda ama etkili reklam yerleşim yerleri barındırır, bu da reklamlarınızın her zaman en yüksek dönüşüm oranı elde etmesini sağlar.

Instagram’da Reklam Vermeye Nasıl Başlanır?

Instagram Reklamı Nasıl Verilir?


Instagram reklamlarına bir işletme veya profesyonel içerik üretici hesabına geçtikten sonra tanıtım yap butonuna basarak yapabilirsiniz, ama biz daha çok Business Manager üzerinden yapılan reklam yönetimini öneriyoruz. Bu sayede reklamlarınızı çok daha detaylı oluşturabilir, hedeflemelerinizi daha spesifik ve detaylı ayarlayabilir ve aynı reklamı Facebook üzerinde de potansiyel müşterilerinize gösterebilirsiniz.

Instagram reklamlarına başlamak için gereken şeyler kısaca şunlardır.

  • İşletme Hesabı
    Instagram üzerinde reklamlara başlamak için bir işletme hesabı ya da içerik oluşturucu hesap türüne geçiş yapmalısınız.
    Aksi taktirde hesabı Facebook reklam hesabınıza bağlayamayacak veya Instagram üzerindeki tanıtım yap butonunu görüntüleyemeyeceksiniz.
  • Mesaj ve Reklam İçeriği
    Reklamlarınızda kullanılacak görsel içeriği iyi seçmeli, harekete geçirecek mesajınızı iyi oluşturmalı ve Call-to-Action butonunuzu doğru seçmelisiniz.
    İyi görsel mümkünse video reklamlarınızın başarı oranını arttıracaktır.
  • Doğru Reklam Tipi
    Doğru reklam tipini seçmelisiniz.
    Örneğin web sitenizden satış yapmak istiyorsunuz ama reklam tipi olarak profil reklamlarını seçerseniz amacınızdan farklı reklam vermiş olursunuz.
    Özellikle satış reklamları için Business manager üzerinden reklam vermenizi öneririz, tanıtım yap butonunun sunduğu reklam çeşitliliği bu konuda oldukça yetersizdir, alışveriş reklamları yüksek verim için profesyonelce oluşturulmalıdır.
  • Test ve Optimizasyon
    Instagram üzerinde her reklam her zaman mükemmel sonuçlar vermez, hedef kitlenizi, görsellerinizi, reklam metinlerinizi ve yeni hedef kitleler deneyerek A/B testler yapmalısınız.
    Instagram reklamlarından umduğu gibi performans alamayan reklam verenlerin tamamı doğru hedef kitle ve test olanağına sahip olmadığından olumsuz sonuçlarla karşılaşmaktadır.
    Neyse ki Business manager içinde bu işlemi kolaylaştıracak çok fazla fonksiyon mevcut.

Instagram Reklamlarınız İçin Neler Yapacağız?

Instagram Reklamlarınız İçin Neler Yapacağız?


  • Hedef Kitle Araştırması
    Reklam verme amacınız, sektörünüz ve rakipleriniz doğrudan araştırılır ve reklamlarınız için buna göre hedef kitle oluşturulur.
  • Reklam Kampanyaları
    Reklam kampanyalarınız, oluşturduğumuz dijital reklam stratejinize uygun olarak herhangi bir panel aracılığı kullanılmadan %100 manuel olarak oluşturulur.
  • A/B Testleri
    Birden fazla reklam, bütçe, hedef kitle ve reklam içeriği ile reklamlarınıza A/B testleri uygulanır ve en yüksek verimlilik elde edilir.
  • Reklam CPC Optimizasyonu
    Reklam CPCleriniz ve maliyetleriniz, teklif stratejiniz manuel olarak oluşturulup optimize edilir.
  • Yeniden Pazarlama(Re-Targeting)
    Reklam bütçenizin bir kısmını yeniden pazarlama için kullanırız, dönüşüm oranınız ve verimlilik daha çok artar.
  • Rakip Analizi
    Rakiplerinizin reklamlarını analiz eder, ihtiyaçlarınıza göre reklamlarınızı optimize ederiz.
  • Hedef Kitle Performans Takibi
    Hedef kitlenizin zaman içinde davranışları izlenir, yeni hedef kitleler ve daha fazla dönüşüm için optimizasyonlar yapılır.
  • Zaman Sınırlı Reklamlar
    Gece, gündüz, sabah 9:00 akşam 18:00 gibi reklamlarınızı çalıştırabilir, etkinliklere göre reklam zamanlaması yapabilirsiniz.
  • Alışveriş Reklamları
    Alışveriş reklamları genelde yüksek bütçeli, deneme yanılma yöntemi ile öğrenilmeyecek bir reklam türüdür, ajansımızdaki profesyoneller her şeyin doğru şekilde çalışacağı yüksek geri dönüşlü reklamlar oluşturur.
  • Facebook Pixel
    Web sitenize Instagram ve Facebook reklamlarınız için Pixel kodunun kurulumu yapılır.