NEDEN FACEBOOK REKLAMLARI ?

Tayfa Kafe Kitap Danışmanlık

NEDEN FACEBOOK REKLAMLARI ?

1 Ekim 2018 Genel 0

FACEBOOK REKLAMLARI

Facebook reklamları, marka, firma bilincini yükseltmek, müşteri sadakatini sağlamak, web sitesi trafiğini arttırmak ve işletme için potansiyel müşteriler oluşturmak amacıyla kullanılabilecek bir reklam türüdür. Uygun maliyetler ile çalışan ve kullanıcıya önemsendiğini hissettirerek kişisel bir marka deneyimi yaşamasına destek olan Facebook reklamları, yaygın olarak kullanılan verimli bir dijital pazarlama yöntemidir.

Tayfa Danışmanlık; deneyimli sosyal medya pazarlaması ekibi ile size ölçülebilir ve verimli Facebook reklamları yapma olanağı sağlar.

Facebook reklamı hizmetlerimiz:

  • Strateji Oluşturma
  • Kampanya Hazırlığı
  • Reklam Oluşturma
  • Reklam Yönetimi

Neden Facebook Reklamları?

Facebook sosyal medya platformları içinde en büyük hacme sahiptir. 2018 ilk çeyrek raporlarına göre Türkiye’deki kullanıcı sayısı 51 milyonun üzerinde ve bu sayı gün geçtikçe artmakta. Sosyal medyada kişisel olarak var olma platform tercihlerinde farklılık gösterse de genel kullanıma bakıldığında Facebook diğer platformların önünde yer almakta ve uzun bir süre daha böyle devam edecektir.

Kullanıcılar Facebook’u neden seçiyor? Kalabalık diye mi, kullanım kolaylığından mı, yoksa paylaşım türlerinin çokluğundan mı? Kullanıcılarının Facebook’u tercih etmesinin sebebi ne olursa olsun,dijital ortamlarda pazarlama yapmak isteyenler için Facebook en gözde platform. Fakat, Facebook üzerinden pazarlama yapmak, Facebook’taki kişisel hesapları yönetmek ve paylaşım yapmak kadar kolay değildir.

Facebook reklam verenlerin oranını arttırmak için bu konuda aksini iddia ediyor. Pazarlama stratejiniz, hedefleriniz belli ise Facebook reklamları ile hedeflerinize ulaşmanızın çok kolay olduğunu söylüyor. Evet, isteyen herkes Facebook üzerinden kolayca reklam verebilir fakat bütçesini amacına uygun olarak harcamak, hedeflerine ulaşmak ve yüksek performansı sağlamak her zaman mümkün olur mu? En basit Facebook reklamı olarak gördüğümüz “Gönderi Etkileşimi” reklamlarında bile hedeflemenin hatalı veya eksik yapılmış olması, zaman ve para kaybına sebep olduğu gibi sonuçta Facebook reklamlarının işe yararlılığını da tartışılır hale getiriyor.

Facebook Reklamları Nedir?

Facebook reklamları, marka ve işletmelerin ulaşmak istedikleri kitlelere, markalarını daha iyi anlatan cümleleri kullanarak erişebildikleri ücretli mesajlardır. Reklam vermek isteyenler, hedeflerine uygun olan Facebook reklam tipini kullanarak belirli kampanyaları tanıtabilir ve destekleyebilir.

Facebook Reklamları Vererek Ne Yapmak İstiyorsunuz?

Markanızın veya işletmenizin hedefi ne olursa olsun, Facebook pazarlama araçları sayesinde hedeflerine ulaşmaları kolaydır ancak hedefin iyi belirlenmiş ve doğru uygulanmış olması gerekmektedir.

Marka ve İşletmeler Facebook Reklamlarını Kullanarak;

  • Varlıklarını güçlendirebilirsiniz
  • Bilinirlik oluşturabilirsiniz
  • İnsanların keşfetmesini sağlayabilirsiniz
  • Potansiyel müşterilerinizi bulabilirsiniz
  • Satışlarınızı arttırabilirsiniz
  • Sadakat oluşturabilirsiniz

Kullanıcı davranışlarını çok iyi analiz eden ve bu yönde sürekli kendini geliştiren Facebook, bu maddelerde bahsettiğimiz tüm amaçlar için reklam verenlerin hedeflerini gerçekleştirmesine yardımcı olabilir.

Facebook İşletmelerin Varlığını Güçlendirmeye Nasıl Yardımcı Olur?

İşletmelerin varlığını güçlendiren Facebook reklamları; öncelikle Facebook kullanıcılarının sayfanızın varlığından haberdar edilmelerine yardımcı oluyor. Sayfayı takip etmelerini, iletişime geçmeleri sağlamak ve potansiyel müşterilere ulaşmak Facebook sponsorlu reklamları ile mümkündür. Sayfa profilinde yer alan harekete geçirici düğmelere tıklatmak için verilen reklamlar, siteye trafik çekmek ya da telefon ile işletmeye ulaşmak isteyenlere kolaylık sağlamak için kullanılıyor.

Bilinirlik Oluşturmak İçin Ne Yapılabilir?

Yazımızın başında, 2018 ilk çeyrek analizlerine göre Türkiye’deki Facebook kullanıcı sayısının 51 milyon olduğundan bahsetmiştik. Uluslararası ticaret yapan bir markayı göz önüne alırsak; dünya üzerindeki aktif Facebook kullanıcılarının 2.17 milyar olduğunu da belirtelim ve en yüksek hacme sahip bu pazarın içinde kaybolmamak için Facebook reklam detaylarına devam edelim.

Facebook’ta reklam verme işletme sayfalarına nasıl katkıda bulunuyor buna değerlendirelim. Kişisel hesaplardan veya sayfalardan yapılan paylaşımların kaç kişiye gösterileceği aktif takipçi sayısı ile alakalı belli bir yüzdedir ve bu yüzde oldukça küçüktür. Sosyal medya ile ilgili çok fazla bilgisi olmayanlar, 80bin aktif takipçiye sahip sayfaların yaptıkları yayınların, 80bin kişiye erişmesini bekleyebilir ancak yanılır. Facebook reklam veren sayısını arttırmak için bu şekilde bir algoritma ile çalışır. Gönderilerin çok büyük ilgi uyandırması, yorum, beğeni ve paylaşım sayısının çok fazla olması bile, bu yüzdede sadece ufak artışlara sebep olur. Kısacası; daha fazla kişiye ulaşmak istiyorsanız mutlaka sponsorlu reklam seçeneklerin birinden faydalanmanız gerekmektedir.

Facebook’taki bilinirliği arttırmak için erişilmek istenen kişileri belirlemekle başlar. Burada amaç, paylaşımları beğenme ihtimali yüksek olan kullanıcılarla bağlantı kurulmasını sağlamaktır. Hedeflemeler; “Temel Hedef Kitle”“Benzer Hedef Kitle” ve “Özel Hedef Kitle” olarak belirlenebilir. Facebook amacın anlatıldığı hikayeler için; video, slayt gösterisi, fotoğraflar, bağlantılar kullanılmasına ve bu içeriklerin isteğe göre Kanvas veya Döngü tipli yayınlanmasına olanak sağlar. Ayrıca reklam veren isterse reklamların nerelerde yayınlanacağını da seçebilir.

Facebook Kullanıcıların Sizi Keşfetmesi İçin Neler Öneriyor?

Ürün ve hizmetler hakkında Facebook sayfasından yapılan her yayını Facebook reklamları ile öne çıkartmak mümkün. Yine de keşfedilmeyi isteyen yeni marka ve şirketler için bazı önerilerimiz var, bunlar Facebook analizlerine göre “işe yaramış” etkili sonuçlar ortaya çıkarmıştır.

  • İnsanları Ürün ve Hizmetler Hakkında Heyecanlandırmak:Ürünler hakkında vereceğiniz kısa bilgilendirmeler, ürünün satın alana sağlayacağı faydalar ya da fırsatlar ile ilgili, satın almaya teşvik edici hikayeler oluşturun.
  • İnternet Sitesi Tıklama Reklamları Vermek:Siteye çekilebilecek her kişi, işletme ile ilgilenmiş demektir ve bu ilgi ziyaretçinin o andan sonra potansiyel bir müşteri olduğunu gösterir. Paylaşımlara ve reklamlara, siteye trafik sağlayacak harekete geçirici yönlendirme butonları veya linkleri eklemeyi unutmayın.
  • Anlatılmak İstenenler İçin Video Kullanmak:Son dönemde video kullanılarak yapılan tanıtımların, yüksek performans sağladığı bilinen bir gerçek. Siz de paylaşım ve reklamlarınızda ilgi çekici videolar kullanın ve bu videoların izlenmesini arttırmak için reklam verin. Bu reklamın yayın süresi sona erdiğinde alacağınız istatistiksel veriler, size yeni fırsat kapıları da açacaktır. Video içeriğinin % 30’unu veya % 70’ini izleyen kullanıcılar gibi farklı hedef kitleleri belirleyebilir, marka ile ilgilenmiş ve etkileşime geçmiş bu kitleye yeniden pazarlama yapabilirsiniz.
  • Etkinlik Oluşturarak Potansiyel Müşterilere Ulaşmak:İşletmelere daha fazla insan çekmek için kullanabileceğiniz belki de en eğlenceli yol, etkinliklerdir. Örneğin; sezon sonu indirim dönemleri için uygun bir gün belirleyip duyurusunu Facebook üzerinden yapabilirsiniz. Bulunduğu yer, yaş, cinsiyet veya ilgi alanlarına bağlı olarak etkinliğe gelmek isteyeceğini düşündüğünüz hedef kitleyi seçin ve Facebook reklamları ile öne çıkartabilirsiniz. Kullanıcılar etkinliğe katılmak istediklerini belirttiklerinde, etkinlik otomatik olarak bu kişilerin Facebook’taki takvimlerine eklenir ve bunu kullanıcının arkadaş listesindekiler de görür. Ayrıca bu reklam tipi ile etkinliğe katılmayı düşünen kişilere davetiye göndermek amacıyla bir form doldurtabilir, bilet satışı gerçekleştirebilir ya da yıl içindeki diğer etkinliklerinizden haberdar olmak isteyenlerin iletişim bilgilerini toplayabilirsiniz.

Potansiyel Müşterilerinize Facebook İle Daha Kolay Ulaşın

Daha önce marka ile bir ilgisi olmamış ama bir gün herhangi bir yerden, herhangi bir ürününü alma ihtimali olan kişileri, “Potansiyel Müşteri” olarak tanımlıyoruz. Facebook potansiyel müşterilerin önemini bildiği için, hazırladığı reklam tipleri ile bu konuda da işletmelere yardımcı oluyor. İşletmelerin, insanları fiyat teklifi ya da ürün hakkında daha fazla bilgi almak için form doldurmaya teşvik etmesini ve ürünlerle gerçekten ilgilenen kişileri belirlemesini sağlıyor.

Potansiyel müşteri reklamları ile reklamlarınıza başvuru formları eklerken formun size özgü olması için soruları özelleştirebilir, reklama tıklayanlardan e-posta adreslerini veya iletişim bilgilerini isteyebilirsiniz.

Başarının Sürekliliği İçin Müşteri Sadakatı Kazanın.

Her işletmenin sadık müşterileri vardır ve en iyi müşteriler sadık olanlardır. İşletmelerin başarısının sürdürülebilir olması, sadık müşteri oranının fazlalığı ile de ölçülebilir. Eğer işletmenin amaçlarından biri sadık müşteri sayısını arttırmak ise; gönderiler ve mesajlar yoluyla müşterilerle bağlantıya geçerek onlarla Facebook sayfası aracılığıyla etkileşim kurabilir ve müşterilere, işletme ile iletişime geçmenin ne kadar kolay olduğunu gösterebilirsiniz.

İşletmeden daha önce alışveriş yapmış olan müşterilere teklifler sunularak, yeni koleksiyonların tanıtım bültenlerini ya da tamamlayıcı ürünlerini sunarak güven oluşturulabilir, hem sadık müşteri oranını hem de satışları arttırmak için de Facebook reklamları kullanılabilir.

  • Marka Bilinirliği:Facebook, bu reklam tipi ile düzenli reklam veren işletmelerin yılda 6 kata kadar büyüme gösterdiğini belirtiyor. Müşterilerin işletmeden yaptığı iki alışveriş arasında geçen sürede onlarla iletişimde kalmanın, bu sürenin her seferinde daha da kısalttığı iddiasını ise istatistiksel sonuçlarla destekliyor. Marka bilinirliği reklamında, görsel kullanımının ön planda olması gerekmektedir. Ayrıca bu reklamlarda da tek bir amaç olmalı. Hem videoyu izlettireyim hem de siteye gitsin derseniz reklamın performansında düşüş yaşabilirsiniz. Tıklatma amacını diğer reklam tiplerine bırakılmalı, burada sadece vidonuzu izlettirmeye ve akılda kalmaya odaklanılmalıdır.
  • Sayfa Etkileşimi:Yeni insanlarla etkileşime geçmeyi ve müşterilerin isteklerini analiz ederek onlara ayak uydurmayı sağlayan bu reklam tipi, sunduğu istatistikler ile en beğenilen reklamları, hedef kitlenin beğendiği haber ve içerik tarzlarını ve hangi tür paylaşımlar ile harekete geçtiklerini söyler. Bu bilgiler ışığında bir sonraki paylaşım tipini belirlemek ve müşterilerin istediklerini işletmenin avantajı doğrultusunda kullanmak mümkün olacaktır.
  • Dinamik Reklamlar:Facebook, daha çok satış yapmayı sağlamak amacıyla ürünlerin, onlarla daha önce ilgilenmiş kişilere otomatik olarak gösterildiği reklam tipine “Dinamik Reklamlar” olarak adlandırmaktadır. Dinamik reklamlar aynı zamanda ürünlerden herhangi birini satın almış kişilere, diğer benzer ürünleri göstererek çapraz satış yapılmasını da destekliyor. Şöyle ki; patolon satın alan bir kişiye gömlek ve kravattan oluşan şık bir seti gösterebilir.

Bu reklam tipini düzenli olarak uygulayan işletmelerin, Facebook üzerinden aldığı sipariş hacminin yıllık %27 arttığı bilgisini Facebook bizlerle paylaşıyor.

Facebook Reklam Ücretleri Neye Göre Belirlenir?

Küçük ya da orta ölçekli yerel işletme sahiplerinin, Facebook sponsorlu reklamları ile ilgili en çok merak ettikleri konunun, Facebook reklam ücretleri olduğunu biliyoruz. Ancak bu soru için tek ve basit bir cevap verebilmek mümkün değil. Facebook reklam ücretleri, yazılı basında olduğu gibi kelime sayısı ya da sayfada kapladığı alan gibi kriterlerle belirlenmiyor. Amacın ne olduğu, hangi reklam tipinin kullanıldığı, ne kadar kişiye ulaşılmak istendiği gibi bazı argümanlar, işletmelerin Facebook reklam bütçelerini oluşturuluyor.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir