NEDEN DİJİTAL REKLAM?

Tayfa Kafe Kitap Danışmanlık

NEDEN DİJİTAL REKLAM?

28 Temmuz 2018 Genel 0



“Sosyal medya nedir?” diye sormayı artık geçtik. Öyle ki son araştırmalara göre bir internet kullanıcısının ortalama 1.5 dakikada bir sosyal medya hesaplarını kontrol ettiği ortaya çıktı.Dünya genelinde ise 2 milyardan fazla sosyal medya kullanıcısından bahsediyoruz. Sürekli büyüyen sosyal medya kullanıcı sayısı yanında sosyal medya reklamcılığı denen kavramı getirdi.

• Büyük şirketler sosyal medya reklamcılığının faydalarını keşfedip bu mecralara önem verirken, bu durum küçük şirketler için hala yeni bir kavram. Nielsen şirketinin yaptığı araştırma, işin online alana taşınması ile %28 gelir artışı elde edilebileceğini gösteriyor. • Son yıllara bakıldığında markaların internet reklamcılığına ayırdığı bütçeler ise %30 artmış durumda. Bu da demek oluyor ki markalar sosyal medyan etkisinin büyüklüğünün ve tüketicinin nasıl karşısına çıkması gerektiğinin farkına varmış durumda.

• Müşterinin ilgisini çekmek Bazı araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’de internet kullananların % 84’ü alışveriş yapmadan önce alacağı ürün ve alışveriş yapacağı markanın hizmetleri hakkında internet üzerinden değerlendirme yapıyor. Yapılan başka bir araştırmaya göre ise yaklaşık üç yıl sonraya kadar yapılacak olan satışların tümünün % 95’i dijital platformlardan etkilenerek mağazaya gelen kişiler tarafından gerçekleştirilecek. Bu sonuçlar göz önünde bulundurulduğunda firmaların kendisi için en uygun dijital pazarlama tekniklerini kullanarak müşterilerini web sitesine bakmaya teşvik etmesi veya mağazalarına çekmeleri oldukça önemlidir.

• Müşterilerinizi Her Zaman Güncel Tutar. Müşterilerin güncel duyurulardan haberdar olmaları için reklam içerikli mailler gönderilmelidir. Fakat müşterilerimize reklamları ve satışları hatırlatmak istediğiniz zaman ne yaparsınız? Eğer özel bir olayı desteklemek istiyorsanız bunu nasıl yaparsınız? Sosyal medya ya yönelirsiniz. Bu platform son dakika pazarlaması için var oldu Var olan müşterilerinize yine sosyal medya aracılığı ile ulaşıp, onları bu durum ile ilgili bilgilendirebilirsiniz.

• Hedef Kitleye Ulaşmayı Kolaylaştırır. Dünya çapındaki dev markalardan yerel işletmelere kadar bütün şirketler sosyal medya kullanımının kendileri ve müşterileri için büyük bir önemi olduğunun farkındalar. Çünkü onlarda sosyal medyayı ürünlerini ve kendilerini tanıtmak için bulunmaz bir fırsat olarak görüyorlar. Bu sayede seslerini daha çok kişiye duyurup daha fazla müşteri elde etmek için daha çok çaba harcıyorlar.

• Geleneksel pazarlama yöntemleri olan gazete, TV, billboard, radyo gibi reklam araçları yerini Twitter, Linkedin, Facebook, İnstagram gibi dijital platformlara bıraktı.

• Sosyal medyanın en önemli özelliklerinden biri hızlı etkileşimdir. Yayınladığınız iletilere saniyeler içinde cevap alabilir ve kısa zamanda tüketicinin nabzını ölçebilirsiniz. Sosyal medya ile marka, müşterisiyle bire bir bağlantı içerisinde olur ve markası için aldığı cevaplar doğrultusunda tedbirler alabilir. • Bir diğer yararı; diğer pazarlama kanallarına göre daha fazla kişiye ulaşabilme imkanı. Müşterileriniz reklamlarınızı görmekle kalmayıp bu reklamlardan daha çabuk etkilenmekteler.

• Bir firma için belki de en önemli bir diğer özelliği ise hem daha kolay bir pazarlama yolu oluşu hem de diğer reklam araçlarına göre daha düşük maliyetli. Yani Sosyal Medya, markanızın yükselmesinde ve müşterilerinizle bire bir bağlantı halinde olabilmenizin en kolay, en ucuz ve en hızlı yoludur.

• Ayrıca ürününüzü seven, beğenen sosyal medya kullanıcıları ağızdan ağıza yayma tekniğiyle ürününüzün avukatlığını da yapabiliyor. Yapılan araştırmalar, şirketlerin sosyal ağlarda kendi marka avukatlarını oluşturabildiklerini ve bu sayede satışlarını %48’e kadar artırabildiklerini söylüyor.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir