E-TİCARET

Tayfa Kafe Kitap Danışmanlık

E-TİCARET

13 Ağustos 2018 Genel 0

E-TİCARET
E-ticaret ‘in sunduğu kolaylıklarla oturduğunuz yerden hizmet ve ürünü kapınıza kadar getirmektedir. Son dönemlerde güvenlik ilkelerinin geliştirilmesiyle birlikte başta bir çok büyük marka olmak bir çok yeni girişimcinin mağaza sistemine alternatif olarak e-ticarete katılmasıyla oldukça yaygınlaşmıştır. Öyleki 2020 yılına mağazaların kapanacağı işleyişin sadece e-ticaret üzerinden olacağı düşünülmektedir.
Bireylerin aktif yaşam ve aşırı meşguliyet duygusundan kaynaklı olarak ihtiyaçlarına kısa sürede fiziki gezinme yapmadan oturduğu yerden ulaşmak ve birden fazla markayı tek tıkla inceleme şansının ortaya çıkması e-ticareti hızla geliştirmektedir. Hak verirsiniz ki birkaç mağazadan sonra ürün ve hizmet arayışını devam ettirmek çok sevimli bir durum değil.

E-TİCARET’İN AVANTAJLARI

Pazaryeri tüm dünyaya açıldığı için doğal olarak rekabet artar. Bunun sonucu olarak satın alma maliyetleri düşer.

-Rekabet piyasa fiyatlarını mümkün olduğunca aşağıya çeker, tüketici açısından daha ucuz, kaliteli ve sürekli mal tedariki imkanı doğar.

-Elektronik ticaret sistemi arkasında kurulacak bilgisayar sistemi ile stok takibi daha etkin bir şekilde yapılır, stok maliyetleri azalır.

-Tüketici pazarda çok değişik ürünlerle ve fiyatlarla karşılaştığı için aktif alıcı durumundadır. Tüketici talebi uygun fiyatlar dolayısıyla yükselir.

-Satış ve stok bilgilerinin kesinliği, üretimin planlamasını ve ihtiyaçların belirlenmesini kolaylaştıracağından, üretimin verimi artar, süresi azalır.

-Hizmet sektörünün ticaretin içinde direk yer alıyor olması, tüketici için daha verimli ve etkili müşteri servisi sağlar. 

-İşletme için maksimum faydanın hesaplanması ile gereksiz harcamalara son verilir. Satış, pazarlama ve dağıttım maliyetleri azalır.

-Global bir ortamda fiyatların kolay dalgalanmayacağı düşünülürse, fiyat dalgalanmalarından doğan enflasyon üzerinde azaltıcı etkisi olur.

-Bilgi ve iletişim teknolojileri kullanıldığı için daha güvenli ve hızlı bilgi değişimini, etkin bir şekilde ürünlerin tanıtılmasını, Pazar taleplerindeki değişimlere hızla uyumu sağlar.

-İşlemlerin çok kısa bir sürede tamamlanması ile ilgili bilgi tekrarı önlenir ve ticaretin kolaylaştırılması, etkinleştirilmesi sağlanır.

-Ulusal ve uluslararası ticaretin çok daha hızlı güvenilir ve ayrıntılı olarak izlenmesiyle iç ve dış ticaret politikalarının daha sağlıklı bir şekilde belirlenmesini, ticari faaliyetlerin tabana yayılarak, ticaretin geliştirilmesini ve küreselleştirilmesini, uluslararası ticaretten daha fazla pay alınmasını sağlar.

 

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir